Persondatapolitik på lulutalk.dk


Vores privatlivspolitik gælder for oplysninger, du giver til os og/eller, som vi indsamler om dig. Det gælder både, hvis du gør brug af vores tilbud eller støtter vores arbejde som privatperson.
 

I det følgende kan du læse mere om, hvilke oplysninger vi indsamler, hvordan vi håndterer dine oplysninger, og hvor længe vi opbevarer oplysninger om dig. 

Har du spørgsmål vedr. vores privatlivspolitik? Så skriv til os på sekretariat@qvaerk.dk. 
 
Hvem er ansvarlig for mine data?  

Projekt Q-Værk er overordnet ansvarlig for, at dine oplysninger behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning. Nærmere information om os finder du her: 

Projekt Q-Værk 
Artillerivej 156, 1. th.  
2300 Københavns S 
Telefon: 93929003 
www.qvaerk.dk 
CVR: 38308661 
 
Hvorfor indsamler vi dine oplysninger? 

Som organisation indsamler vi nødvendige oplysninger om dig for at være i kontakt med dig og kunne yde den bedst mulige støtte og rådgivning.  

Hvis du støtter os økonomisk, indsamler vi oplysninger om dig for at kunne tage imod dine betalinger/donationer.  

Derudover kan det være bestemt ved lovgivning, at der er nødvendigt at indsamle og opbevare oplysninger for vores foreningsdrift.   

Hvilke oplysninger indsamler vi om dig? 

Når du kontakter os via telefon eller mail og ønsker at deltage i vores forløb, registrerer vi dit navn/kaldenavn, dine kontaktoplysninger, årsag til henvendelse, relation til voldsudøver samt eventuel relevant information, der kan være væsentlig for dit videre forløb.  

Hvis du kontakter os og ikke ønsker at benytte dig af vores tilbud eller henvises til andet tilbud, indsamler vi kun ikke-personhenførbar information omkring din henvendelse til brug for statistik (dvs. antal henvendelser, årsag til henvendelse mv).  

Før du deltager i vores aktiviteter spørger, vil vi til en visitationssamtale registrere nødvendige oplysninger om dig bl.a.  alder, bopælskommune, antal børn, civilstatus, uddannelsesbaggrund samt relevante forhold, herunder eventuelt personfølsomme oplysninger.  

Til visitationssamtalen vil vi også anmode om dit samtykke til at behandle ovenstående oplysninger efter gældende lovgivning.  

Når du deltager i vores aktiviteter, vil vi løbende tilføje relevante oplysninger om din situation, når det er relevant for at kunne yde den bedste rådgivning og støtte.  

Når du bliver bruger på www.lulutalk.dk, registrerer vi dit kaldenavn, mail, alder, bopælskommune, relation til voldsudøver samt hvilken voldsform, du har været/er udsat for.   

Når du er bidragsyder ved at støtte vores arbejde økonomisk, registrerer vi dit navn, adresse, postnummer, by, telefonnummer, e-mailadresse, registrerings- og kontonummer.

Hvordan behandler vi dine oplysninger? 

Projekt Q-Værks ledelse er ansvarlig for, at dine oplysninger behandles efter gældende lovgivning, og vi holder os løbende ajour med ny eller opdateret lovgivning på området. 

Den overordnede retlige ramme for vores behandling af personlige oplysninger er Europa-Parlamentets og Rådets Forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF med tilhørende regulering.  

Derudover er vores rådgivere underlagt tavshedspligt. Det betyder, at når du henvender dig til os, vil dine oplysninger blive håndteret fortroligt og deles ikke med andre parter end dem, som har et legitimt formål med eller ved lov er forpligtet til at blive bekendt med dine oplysninger. 

Hvordan sikrer vi vores systemer? 

Vi har implementeret interne regler og procedurer for opretholdelse af passende IT-sikkerhed fra det tidspunkt, hvor vi indsamler personoplysninger frem til sletning, ligesom vi alene overlader vores behandling af personoplysninger til databehandlere, som opretholder et tilsvarende og passende sikkerhedsniveau. 

Ligeledes rådfører vi os løbende med eksterne eksperter ift. at sikre, at vi har den nødvendige IT-infrastruktur og dertilhørende sikkerhedsforanstaltninger.  

Hvornår deler vi dine oplysninger? 

For at håndtere dine oplysninger og opretholde vores aktiviteter er det nødvendigt, at vi deler dine oplysninger med udvalgte samarbejdspartnere. I det tilfælde indgår vi databehandleraftaler, som sikrer, at dine oplysninger opbevares og håndteres efter gældende lovgivning. Det kan f.eks. være i forbindelse med leverandører, som bistår os fx med vores IT-drift, evaluering, hosting mv.  

I nogle situationer har vores medarbejdere pligt til at kontakte enten den kommune, hvor du eller dit barn bor i, eller politiet. Det vil være i de tilfælde, hvor et barn udsættes for vold eller andre alvorlige overgreb, eller hvis vi bliver bekendt med, at en person er i livsfare, jf. servicelovens § 154, straffelovens §§ 141 og 253. I disse tilfælde har vi – ligesom andre, der yder rådgivning – underretningspligt, og vi vil i de tilfælde være forpligtet til at videregive dine oplysninger. 

Hvor længe opbevarer vi dine oplysninger? 

Vi opbevarer dine personoplysninger efter nedenstående regler:   

Når du har henvendt dig, men modtager andet tilbud/henvises videre, opbevarer vi dine ikke-personhenførbare oplysninger i op til 5 år. 

Når du deltager i vores aktiviteter, vil vi opbevare dine oplysninger i op til 2 år efter, at du første gang kontakter os. Det gælder medmindre, du selv ønsker dine data skal bibeholdes i systemet.  

Når dine date er slettet, vil din data udelukkende indgå anonymiseret og til statistiske formål.  

Når du er en del af netværket bibeholder vi din mail og kaldenavn i vores kontaktliste, så længe du ønsker fortsat at være informeret om Projekt Q-Værks tilbud – dog kun i op til 5 år efter din oprettelse. Efter 5 år vil du blive kontaktet for at bekræfte, at du fortsat ønsker at være tilknyttet kontaktlisten, og ellers vil din kontaktinformation blive slettet.  

I alle vores mails er der vejledning til, hvordan du kan afmelde dig kontaktlisten.  

Som bruger på www.lulutalk.dk gælder de generelle regler for sletning, jf. Projekt Q-Værks retningslinjer. Derfor vil din bruger slettes 5 år efter, medmindre du fortsat ønsker at være aktiv. Deltager du i gruppeforløb gælder samme regler som beskrevet ovenstående vedr. Deltagelse i vores aktiviteter.   

Du har altid mulighed for selv at slette din bruger, hvilket du kan gøre i din brugerprofil. Herefter modtager vii en notifikation, hvorefter vi vil sikre, at dine oplysninger også slettes permanent i vores CRM-system senest 14 dage efter, at du selv har slettet din bruger. Hvis du beder os om at slette din bruger, sletter vi dine oplysninger manuelt senest 14 dage efter din henvendelse 

Er du bidragsyder, opbevarer vi dine personoplysninger i 5 år plus indeværende år fra din seneste donation for at kunne leve op til regelsættet i bogføringsloven.  
 
Hvad er dine rettigheder? 

Du har til en hver tid ret til: 

  • At få indsigt i de oplysninger, Projekt Q-Værk behandler om dig, hvor de stammer fra, og hvad vi anvender dem til 
  • At få oplyst, hvor længe vi opbevarer dine persondata 
  • At få oplyst, hvem der modtager data om dig 
  • At få rettet oplysninger om dig 
  • At få slettet eller begrænset Projekt Q-Værks behandling af dine oplysninger 
  • At gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger 

For at gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte Projekt Q-Værk på sekretariat@qvaerk.dk. 
 
Hvad er dine klagemuligheder? 
 
Du har mulighed for at klage over Projekt Q-Værks behandling af dine oplysninger til Datatilsynet, som har følgende kontaktoplysninger:  
 
Datatilsynet 
Borgergade 28, 5. sal 
1300 København K. 
Telefon 3319 3200 
Mail: dt@datatilsynet.dk 

Ønsker du at klage over øvrige forhold vedr. Projekt Q-Værk, bedes du skrive til sekretariat@qvaerk.dk.

Din klage vil blive behandlet fortroligt.  
 
Opdatering af privatlivspolitikken 
Vi opdaterer regelmæssigt denne politik for at sikre, at den lever op til gældende lovgivning. 

Senest opdateret september 2024.